Vrienden voor het leven - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jolien Erren - WaarBenJij.nu Vrienden voor het leven - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jolien Erren - WaarBenJij.nu

Vrienden voor het leven

Door: Jolien Erren

Blijf op de hoogte en volg Jolien

03 Mei 2016 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,

Wat heb ik het hier nog goed naar mijn zin! Helaas is de grote regenperiode aangebroken en hebben we sinds het vertrek van papa en mama bijna alleen nog maar regen gezien. Ondanks alle straten die in rivieren veranderen, zeiknatte kleding en een lekkend dak vermaak ik me prima. Het besef van het einde dat nadert komt wel steeds meer. We zijn bezig met onze laatste tripjes, onze allerliefste Belgen zijn naar huis en ook Anke gaat vandaag naar huis.

Deze keer heb ik besloten om geen lange blog te schrijven over hoe mijn tripje is geweest, ik kan hier namelijk eindeloos over vertellen, maar ik heb een filmpje gemaakt over ons tripje naar Voltzberg. Zo kunnen jullie zelf zien hoe zo'n tripje eruit ziet, hoe mooi het is en hoe we ons vermaken. Het filmpje kun je vinden op mijn Facebook pagina.

Hoe de zaken verder nog staan: we zijn nu vooral bezig met afscheid nemen, ook ben ik aan een van mijn laatste weken stage begonnen. Het afscheid nemen is wel vervelend. Onze liefste Belgen zijn al weg, en onze Ankie gaat ook weg. Onze groep valt nu een klein beetje uiteen. Gelukkig staan de reünies al gepland: Vierdaagsefeesten, de Efteling en Antwerpen. Tot dan mannekes!
Celine (uit mijn klas) is deze week op bezoek. Ik ben bezig met mijn examenlessen en eindverslagen. Ik kijk heel erg uit naar Curaçao waar ik over ongeveer drie weken heen ga. En van de ene kant wil ik nog lang niet naar huis, maar van de andere kant vind ik het ook wel weer fijn om het normale leven op te pakken, jullie allemaal weer te zien en weer te kunnen werken.

Bekijk het filmpje maar op de Facebook pagina en de volgende keer komt er weer een langer verhaal. Je kunt hem ook op deze link bekijken: https://www.youtube.com/watch?v=RxriC-Qcb5I

Heel veel liefs,
Jolien

  • 03 Mei 2016 - 07:57

    Kees-Jan:

    Hallo Jolien,
    Helaas kan ik je filmpje niet zien, maar ik kan me er wat bij voorstellen.
    Hoe ga je de laatste dag op school organiseren. Ga je nog iets speciaals doen? Geef je de lln nog een enquete of zo? Hoe dan ook: veel plezier op school en later op Curacao!
    Kees-Jan

  • 03 Mei 2016 - 13:04

    Remco:

    Heey Jolien,

    Dat klinkt alsof je in die tijd dat je daar bent toch al wel echt een band hebt opgebouwd met iedereen daar! Dus dan heb je het ook zeker naar je zin! Mooi om te lezen!

    Geniet er nog van je laatste weken! Maak er nog een mooie stage van en een tijd vol leuke dingen!
    Als je terug bent in Nederland dan wacht er ook weer iets leuks op je: je eerste achterneefje om te bewonderen!

    Nice filmpje! It's making me jealous!!!

    Maak er nog iets tofs van!

    Groetjes,
    Remco (Familie voor het leven xD)

  • 03 Mei 2016 - 13:57

    Jacqueline:

    He meisje, afscheid nemen is nooit leuk, maar wat een mooie herinneringen hebben jullie en wat een mooie vriendschappen, die neemt niemand je meer af. Ik ben ook blij als je weer terugbrengt ien Offere.

  • 09 Mei 2016 - 10:24

    Truus:

    Jolien,
    Wat een fantastisch, jaloersmakend filmpje met zeer toepasselijke muziek eronder.
    Geniet van de laatste loodjes!
    Truus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Actief sinds 12 Jan. 2016
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 9119

Voorgaande reizen:

16 Februari 2016 - 05 Juni 2016

Suriname 2016

Landen bezocht: