Aftellen?? - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jolien Erren - WaarBenJij.nu Aftellen?? - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jolien Erren - WaarBenJij.nu

Aftellen??

Door: Jolien Erren

Blijf op de hoogte en volg Jolien

20 Mei 2016 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

Sinds mijn vorige blog is weer een week verstreken, weer een week minder hier in Suriname. Toen ik mijn vorige blog schreef was ik er nog 22 dagen, nu zijn dat er nog maar 15. De tijd vliegt echt voorbij de laatste weken, het is passen en meten met wat ik nog allemaal kan doen in deze tijd. De afgelopen week zouden we eigenlijk Stichting Projekten gaan helpen, helaas hoorde ik de avond van tevoren dat dit niet door kon gaan. We hadden voor deze week niks gepland, omdat we eigenlijk geen tijd hadden, maar nu kwam er een hoop extra tijd bij.

Dus de vraag was hoe we die week gingen vullen. Vorige week zaterdag zijn Anouk en ik een dagje naar Torarica geweest. We hebben daar lekker aan het zwembad gelegen met een cocktail. Én groot nieuws: we hadden zon, tenminste op een grote regenbui na, hebben we die dag zon gehad. Het was weer op en top vakantie feeling. Daarna gingen we nog een hapje eten bij JAWA, een Indonesisch tentje, want dit stond nog op onze bucketlist. Daarna hebben we bij ons thuis nog gezellig wat gedronken met Anouk, Romy en Malou. Je weet als je in de regentijd in Suriname bent, dat je niet teveel moet verwachten van het weer, dus hadden we na die dag zon wat schade in te halen en heeft het dan ook de hele dag geregend op zondag. We zijn, om even de deur uit te gaan, voor de verandering naar de bioscoop geweest, dat was weer leuk. In Nederland gaat het leven gewoon door met regen, maar hier is het toch lastig om je je dan te vermaken.

Het leek ons leuk om een filmpje te hebben op het liedje Paramaribo van Kenny B. Hierin komen verschillende plaatsen van de stad voor, en op die plaatsen wilden we graag foto’s en filmpjes maken, zodat we deze mooi samen kunnen koppelen. Dus we zijn gezellig met Anouk, Romy en Leila naar de stad geweest. Gelukkig was het nog zonnig met het filmen en foto’s maken, daarna heeft het de rest van de dag geregend, maar nu lijkt het net of het altijd mooi is hier! Dinsdag zijn we nog even bezig geweest met school dingen, hebben we boodschappen gedaan en wat opgeruimd en gepoetst.

Woensdag zijn we nog een keer naar Torarica gegaan en heb ik een heel gezellige dag gehad met Anouk en Romy. ’s Avonds zijn we nog bij Souposo geweest, een heel gezellig tentje wat we ook veel te laat ontdekt hebben. Donderdag hebben we met z’n allen Mathijs geholpen bij zijn historische stadswandeling, het was leuk om nog een keer alle monumenten te zien in de stad.

Buiten al dat leuks besef ik me nu ook, meer dan ooit, dat het echt goed is om genieten van elk moment. Niet alleen hier, maar ook (jullie) thuis. Ik heb namelijk niet zo’n fijn nieuws uit Nederland gehad en voel me dan ook erg schuldig/vervelend dat ik nu hier ben en niet in Nederland ben. Ik geniet zeker nog hier, maar dat gevoel overheerst toch wel de afgelopen dagen. Ik heb van tevoren wel gehoopt dat er niks zou gebeuren in de periode dat ik hier ben, maar dat is wel het geval. Soms is het vervelend dat Nederland niet om de hoek ligt. Je kunt dan niet meer doen dan appen, bellen en kaartjes sturen, maar het voelt of je niks doet. Ik ben nu dan ook weer blij dat ik over iets meer dan twee weken thuis ben en er wél echt kan zijn.

Desalniettemin ga ik deze laatste twee weken nog met mooie dingen vullen met de lieve mensen hier en wil ik eigenlijk nog niet weg. Dus soms vraag ik me af of ik nou het aftellen ben, of stiekem toch nog even wil blijven.

Sterkte lieverds & tot snel allemaal!
Liefs Jolien

  • 20 Mei 2016 - 18:23

    Anouk:

    Weer mooi geschreven zus!
    Voel je niet te rot, je doet alles wat je kunt, dat is veel belangrijker.
    Geniet nog maar even goed van de tijd die je SU bent!

    Tot snel
    xxxx

  • 20 Mei 2016 - 18:29

    Merle :

    Die paar nachtjes mogen heel snel gaan!

    Hele dikke knuffel en kus!

  • 20 Mei 2016 - 20:08

    Jacqueline:

    Ha meisje,
    Ja soms gebeuren er minder leuke dingen, maar ook op afstand kun je een steun zijn en ik weet zeker dat je doet wat je kunt.
    Probeer nog wat van de laatste weken te maken, ga genieten in Curacao en dan vinden wij het heel fijn als je weer terug bij ons bent na deze geweldige ervaring.
    Wat zul je nog veel te vertellen hebben....
    XXX mam

  • 20 Mei 2016 - 20:39

    Ruth:

    Hoi Jolien,

    Geniet nog van je laatste weekjes in SU. Deze tijd komt nooit meer terug en de mooie tijd en momenten nemen ze je niet meer af. Ook de dingen die thuis gebeuren horen erbij en ook op afstand ben je er voor de mensen die je lief hebt.

    Enjoy en voor straks een goede thuisreis!
    Groetjes Ruth

  • 20 Mei 2016 - 22:53

    Tiny Krebbers:

    Jolien geniet nog even, dit vergeet je nooit.
    De eerste verre reis mooie tijd mooie momenten tot ziens .
    Goede reis . Gr Tiny

  • 21 Mei 2016 - 15:40

    Jolien:

    Hoi allemaal!

    Dankjewel voor de lieve berichtjes.
    Anouk, ik zal zeker nog gaan genieten.
    Merle, die dikke knuffel komt er snel in t echt aan!
    Mam, ik zie jullie snel
    Ruth, dankjewel, dat ga ik zeker doen!
    Tiny, dat doe ik zeker, tot snel in Afferden!

    Liefs

  • 21 Mei 2016 - 17:32

    Remco:

    Heeey Jolien,

    Geniet er nog maar lekker van in Suriname en Curacao!
    Als je terug in Afferden bent, dan begint het gewone leven weer!

    Ik weet zeker dat jij alles doet wat je kunt voor iedereen die je lief is, dus voel je absoluut niet schuldig!
    Al die lieve kaartjes en cadeautjes die je al gestuurd hebt naar iedereen de afgelopen tijd: Toppie!

    Helaas gaat inderdaad het leven thuis gewoon door, maar You Go Girl!

    Tot snel!

    Groetjes Remco


  • 22 Mei 2016 - 14:23

    Kees-Jan:

    Hallo Jolien,
    Veel plezier de laatste 2 weken. Geniet met zijn allen van Parimaribo!
    Kees-Jan

  • 22 Mei 2016 - 15:02

    Jolien:

    Lief Remco, dankjewel komt goed!
    En Kees-Jan dat zullen we zeker doen! :)

  • 22 Mei 2016 - 19:22

    Truus:

    Leuk idee een filmpje met het lied Paramaribo eronder. Ik ga ervan uit dat het net zo leuk wordt als het filmpje van de snoeppauze. Ik verheug me erop.
    Alvast een goede reis terug gewenst!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Actief sinds 12 Jan. 2016
Verslag gelezen: 571
Totaal aantal bezoekers 9118

Voorgaande reizen:

16 Februari 2016 - 05 Juni 2016

Suriname 2016

Landen bezocht: